dimanche 5 août 2018

Mal'destinu

E donne :
Lisabetta chì pienghje u so figliolu Carl'Antone tombu da un cucinu.
Marietta, vechja zia di Lisabetta.

Marietta
Quale passa per istrada
serà la mio Lisabetta
ùn li ne vecu viola
ùn li ne vecu faldetta
serà forse moda nova
di purtanne la schjuppetta

Lisabetta
Penciulava à lu sole
quandu mi sbrembò lu core
una fucilata secca
chì m'arrecò lu terrore
quant'è fussi stata eiu
tocca da lu traditore

Sin'à l'ortu era partutu
eri lu mio figliulone
di basgià sposa è mamma
ùn ne ebbe l'occasione
l'aspettava Pedinera
piatta daret'un pullone

È l'aghju trovu cusì
in terra longutiratu
biancu cum'è un lenzolu
più chè u ghjacciu cutratu
u so bellu camisgettu
era di rossu machjatu

O ghjornu di gran spavechju
O notte senza più luna
cosa vecu in lu spechju
curdogliulu è sfurtuna
vechja cullana di spina
chì da sempre mi s'affuna

Cinta portu la carchera
arrutatu lu stilettu
stirpà vogliu li furdani
è 'ssu nome maladettu
po sradicalli u core
fanne cibu di falchettu

Marietta
Hè fattu u corpu d'a donna
pè dà vita à un figliolu
micca pè purtà cartucci
da suminà pientu è dolu
n'averà betu abbastanza
sangue a valle di Niolu

Lisabetta
Soca ùn ai tastatu
a dulcezza di l'amore
in u to core hè sicchia
duve mai hè natu un fiore
s'ùn vindicheghju lu meiu
ch'ùn lu veca più l'albore

Tù chì parli di Niolu
pè i so chjassi mastini
à fà corre sangue è dolu
ùn sò solu l'assassini
ci pensanu li parenti
i luntani o i vicini

Guarda mi tremanu l'anche
è ch'ùn manghju hè più d'un ghjornu
quand'ellu hà serratu l'ochji
Antone s'hè spentu u fornu
ma per vindicà à ellu
serà l'orcu di ritornu

Marietta
In a terra di Niolu
ci camponu l'antenati
i babboni è e mammone
quelli prima chè tè nati
ma per cent'anni una strega
un ghjornu l'hà ghjastimati

Parli di tumbà un omu
cum'è s'ammazza un cignale
eri impastata di fede
di tutte la più chjesale
oghje lu to paternostru
hè piombu di criminale

Lisabetta
Vintitrè li so verani
ùn era ora d'andà
à u locu di riposu
o zì ùn ai pietà
d'u mio core in l'affanni
chì ad ogni gioia hè chjosu

Mi perdonghi lu Signore
serà forse un'eresia
soca d'u mio figliulellu
n'era ghjalosa Maria
chì s'hà pigliatu à Antone
a mio sola cumpagnia

U mio bellu cavalieru
ùn hè ora di a siesta
perchè teni l'ochji chjosi
è girata la to testa
ùn fà pienghje la to mamma
chì dumane hè a so festa

Marietta
O quantu chì mi frastorna
di sente tante ghjasteme
chì ci puderà Maria
sè oghje u to core geme
dumanda li nenzu aiutu
per truvà curagiu è speme

Lisabetta
Guarda ghjunghje l'attrachjata
eppur nun temu a bughjura
u ricordu d'u so sguardu
dolce luce verdazura
serà per me lu fanale
chì luce in la notte scura

Camineraghju in a neve
è d'aostu in a calmana
ùn temeraghju i lupi
nè l'orsu piattu in a tana
pè truvà u scelleratu
seguiteraghju à Diana

Marietta
In casa di Carl'Antone
ci dorme un urfanellu
biondu cum'è u granu
mansu più chè l'agnellu
fà chì i so lindumani
sianu più mele chè felu

dilli ch'in l'ortu d'a vita
sempre nasce è more un fiore
quandu a furlana s'invita
cun a so manu terrore
ma l'amore suminatu
ùn serà mai spiantatu.

Ritrattu Elisa Di Giò


















Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Natu in 17 in Leidenstadt

S’era natu in 17 in Leidenstadt Nantu à ruvine insanguinate Seria statu un bravu o un peghju cristianu S’era statu Allemanu Di t...