vendredi 15 mai 2020

Kallocaïne (frammenti)



« In una sucetà duve a surveglianza di tutti, sottu à u sguardu vigilente di a pulizza, hè l’affare d’ognunu u chimistu Leo Kall mette à u puntu un seru chì offre à u Statu Mundiale l’arnese di cuntrollu  tutale chì l’ammancava. Privendu l’individuu di u so ultimu giardinu secretu, a Kallocaïne permette di sbuscà i sogni di libertà ch’elli anu certi citatini. Permetterà dinù à u s’inventore di supranà, dopu à una furzatura psichica, una crisa persunale chì rimetterà in causa parechje certezze soie.
È sì a misteriosa cità basata nantu à a fiducia ch’elli bramanu l’ultimi resistenti ùn era solu un sognu ? »

« E parulle è l’azzioni nascenu d'i sentimenti è d'u pensà. Perchè vulè teneli secreti ? Ogni camaratu-sullatu ùn hè a pruprietà di u Statu ? Tandu à quale puderianu appartene ‘ssi sentimenti è ‘ssu pensà, for di u Statu ? Ùn s’hè mai pussutu cuntrullali, oghje si pò fà. »

« Eppo aghju riflettutu è aghju capitu ch’ùn si pò avè fiducia in nisunu, a dicenu à a radiu, in e cunferenze ; hè scritta nantu à i pannelli ch’omu vede in i metrò o in i carrughji : nisunu hè insuspettevule, ogni relazione, puru a più vicina pò esse tradimentosa. »

15/05/2020

Kallocaïne (di Karin Boye) publicatu in u 1940 in Sveda hè una di e quattru grandi distupie* di u XXu seculu cun Nous autres (Zamiatine, 1920), Le meilleur des mondes (Huxley, 1932) è 1984 (Orwell, 1949).
I rumanzi di distupia si sò sviluppati trà e duie guerre cun u cuncettu di tutalitarisimu. Kallocaïne hà influenzatu à Orwell per 1984 in certi punti : calata di u nivellu di vita, ricorsu à un giurnale intimu, denuncia trà moglie è maritu, a surveglianza pulizzera di u spaziu privatu, l’idea di crimine di pensà punitu di morte, l’arrulamentu di l’operaiu in celebrazioni di Statu durante u so tempu di riposu, i zitelli-sullati…(Wikipédia)

*Distupia: racontu di fizzione chì discrive un mondu utopicu scuru.





Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Natu in 17 in Leidenstadt

S’era natu in 17 in Leidenstadt Nantu à ruvine insanguinate Seria statu un bravu o un peghju cristianu S’era statu Allemanu Di t...