dimanche 19 avril 2020

À voi (Here's to you)




À voi Nicolà è Bart
In i nostri cori firmate
È ‘ssu ultimu mumentu hè vostru
L’angunia u vostru triunfu. (x8)

19/04/2020


Culpevuli « presunti » d’arrubecciu è di l’assassiniu di duie personne Nicola Sacco (36 anni) è Bartolomeo Vanzetti (39 anni) funu incarcerati, ghjudicati è cundannati à a carrea elettrica. Parechje voci si sò fatte sente pè dinuncià un prucessu arbitrariu è una cundanna à morte prununciata per via di l’origine taliana di i dui omi è a s’appartenenza à u muvimentu anarchistu.


Funu tombi u 23 d'agostu di u 1927 è riabilitati in u 1977 da u guvernadore di u Massachussets chì dichjarò u 23 d'agostu « ghjurnata di Sacco-Vanzetti ».
Joan Baez li dedicò a canzone Here’s to you esciuta in u 1971 (musica Ennio Morricone), dinù BO di u filmu Sacco è Vanzetti di Giuliano Montaldo.
Cumposta da quattru versi ripetuti ottu volte hè ispirata da e parulle di Bartolomeo Vanzetti à u ghjudice Thayer u 9 d’aprile di u 1927 dopu prununciatu a sentenza :
“Sì ‘ssa cosa ùn era mai accaduta averia passatu a mo vita à parlà in i scorni di e strette à omi disprezzanti.Averia pussutu more scunnisciutu, ignotu,un fiascu.Ma oghje ùn si parla di fiascu.Hè a nostra carriera è u nostru triunfu.Mai,in tutta a nostra vita averiamu pussutu sperà di fà à prò di a tulerenza, di a ghjustizia di a cumprensione mutuale trà omi, cum’è a femu oghje, propiu a casu.E nostre parulle, a nostra vita e nostre suffrenze ùn sò nunda.E nostre vite tolte, quella d’un bravu scarparu è d’un povaru mercante di pesci, quessa hè tuttu!
È ‘ss’ultimu mumentu hè u nostru,’ss’angunia hè u nostru triunfu”.
À i Stati Uniti Here’s to you hè diventata l’innu di u muvimentu per i diritti civichi in l’anni 70.




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Natu in 17 in Leidenstadt

S’era natu in 17 in Leidenstadt Nantu à ruvine insanguinate Seria statu un bravu o un peghju cristianu S’era statu Allemanu Di t...